noiembrie 25, 2009

Dragon Age - Origins.

RPG.
Nu voi sta sa va povestesc de regat, printi si printese, intriga in detaliu. Acestea le puteti citi pe orice site de profil si nu cred ca va ajuta prea mult la intelegerea unui joc, cum se numea regatul si faptul ca aveti de luptat impotriva raului numit X, din cauza personajului numit Y, totul desfasurat in oraselul Z.

Dragons Age : Origins este facut sa devina un clasic alaturi de Baldur's Gate, Neverwinter Nights, The Elder Scrolls sau Fallout.
Mai asemanator cu primele 2 ca univers si stil de joc.

Overall jocul este extrem de bun.
Daca il veti raporta la RPG-ul ideal fantasy, ADD...jocul are ceva lipsuri si poate primi nota 9.5
Daca il raportati la concurenta actuala, jocul ar trebui sa treaca usor de nota 11.

Suplineste o lipsa dureroasa ce se intinde deja pe o perioada de timp considerabila.
Este jocul aparut cand trebuia si transmite asta prin toti pixelii.

Nu avem elemente neaparat noi, revolutionare insa in principiu sunt extrem de cizelate. Totul este ingrijit, muncit : grafica, vocile, secventele cinematice, optimizarea engine-ului, intriga, tipul si clasele de arme....tot.
Nu avem bugurile omniprezente din Fallout insa nici libertatea din universul lui Tim Cain.

Inchipuit-va un Bladur's Gate adus la zi : grafica, sunet, gameplay.
Adaugati multe secvente cinematice si scripturi omniprezente, un sistem de lupta aproape identic, un party limitat la 4 companioni din doar 9 posibili.

Grafica arata bine spre foarte bine. Se apropie de perfect pentru zilele noastre.
Jocul se misca binisor pe configuratii medii, cerintele de sistem fiind departe de a fi exgerate.
Nu avem efecte deranjante care sa iti faca ecranul sa arate ca o discoteca insa nici nu sunt plictisitoare sau lipsite de stralucire.
Pentru grafica si optimizare : 9.5

Pentru sunet nota 10.
Ca senzatie generala totul este la locul sau : ragetele se aud ok, ogre se descurca, eroul tipa, fata geme, tankul rasufla din greu si scrasneste din lame,
rogue-ul isi face treaba, cainii latra si ursul trece. Frumos oricum si bine realizat.

Gameplay-ul merita un 8.5 pt realizare. Spre exemplu este frustrant ca nu poti sa iti faci camarazii din party sa aiba comenzi diferite pt hold respectiv move. Comanda este generala pt toti membrii party-ului. Nu poti de asemenea sa schimbi viteza desfasurarii luptei, era frumoasa o astfel de setare. Pe o dificultate peste easy, la Bosi in principal, jocul devine extrem de sacadat datorita numarului de apasari repetate ale space-ului pt urmatoarea miscare strategica : mai o potiune, mai o lovitura, mai o miscare in spatiu. Este pacat pt ca nu mai admiri lupta si numeroasele animatii de parare, lovituri speciale sau scriptingul de finalizare a luptei cu bosi. O posibilitate de incetinire, un slow motion progresiv nu ar fi fost o idee rea.

Nivelul de dificultate cel mai usor (easy, normal, hard, hardest sunt optiunile posibile) este in fapt destul de provocator. Problema de altfel corectata prin patch-ul 1.1
Durata jocului este intre 30 si 90 de ore aproximativ daca esti maniac si vrei sa termini toate questurile sa citesti toate dialogurile si sa intelegi cate ceva din intriga.

Apropos de aceasta din urma : avem de toate, de la tradari la ajutoare neasteptate, suspans, dragoste si frisca pe deasupra. Lipsesc ce-i drept bataile cu perna si petrecerile in pijamale insa compensam cu dragoste in corturi, saruturi in public, gelozie si razbunari la metru.



Companioni, 9 si zau ca nu sunt prea multi :
- un singur caine
- un singur golem
- doar 2 magi (1 damage dealer/nuker si 1 healer/support )
- doar 2 rogue (1 range damage dealer si un close combat d.d.)
- doar 1 singur tank dedicat
- un melee dd dar care poate indeplini la o adica si rolul de tank si un dwarf care de asemenea se poate folosi ca d.d. sau chiar tank eventual.

Jocul este destul de frustrant in privinta camarazilor ce pot intra in partyul tau.
Tocmai de aceea exista acel "doar" in fata numarului de membri ai party-ului.
Va voi explica imediat. De vina cred ca este scriptingul excesiv, regia pe care o simti suflandu-ti in ceafa si care reduce la maxim rejucabilitatea titlului in pofida povestilor diferite de inceput si a deciziilor luate ce exploreaza cai diferite cu consecinte oarecum diferite.
E ca Bula cu aschia : te ocoleste, te ocoleste si tot acolo te nimereste.

Overall un joc extrem de bun pe care il recomand tuturor iubitorilor de RPG si nu numai.

Clar un must-have in colectie.

Niciun comentariu: